nettbutikk

14 tips når du skal starte nettbutikk

Start med en klar navigasjon
Organiser sidene dine i logisk navngitte kategorier og bruk standardbetingelser i menyen.
Besøkende vil ikke gjette hvor de skal klikke.
De burde ikke måtte analysere hva du mener, og de har heller ikke tålmodighet til å starte en skattejakt for å finne fakta, deretter forlater de siden din.

Bruk hverdags språk
I motsetning til hva læreren fortalte deg på videregående skole, ønsker ingen å lese en tekst som høres ut som et essay, “GJESP”.
Skriv tekster som om du snakker direkte til den besøkende. Bruk “deg” og “vi”.
Ha en vennlig og uformell tone.

Unngå en corporate jargon
Ikke bruk ord eller uttrykk som besøkende kanskje ikke gjenkjenner.
Bruk kjent “terminologi” som du anser dine besøkende å bruke.

Gi all relevant informasjon
Når folk søker på nettet, søker de svar.
Hvis nettstedet ditt ikke gir fakta, vil den besøkende gå videre til det neste i søkeresultatet.
Ikke vær redd for å dele for mye, det kan gjerne inkludere priser.
Studier viser at informasjonrike nettsteder er mest effektive når det gjelder å konvertere besøkende til seriøse prospekter.

Unngå haien
Besøkende vil ikke ha mye rattles.
De forventer ærlighet og åpenhet.
De vil ha fakta slik at de kan ta en beslutning.
Legg alle kortene på bordet og la de besøkende trekke sine egne konklusjoner.

Ha et sammendrag på hjemmesiden
Siden hjemmesiden din er den vanligste oppføringen til nettstedet ditt, du bør beskrive hva du og din bedrift tilbyr på en klar måte.
Hvis besøkende ikke raskt kan finne ut hva det betyr for dem, vil de klikke på tilbakeknappen og forlate siden din.

Lag unike destinasjons-sider for bestemte emner
Selv om du kanskje vil at alle skal komme gjennom inngangsdøren, dvs. hjemmesiden til nettstedet ditt, er ikke alltid det den beste strategien.
En mer målrettet måte er å skape såkalte mål-sider som beskriver spesifikke emner.
Hvis noen søker etter informasjon om f.eks. Et produkt som du tilbyr, bør besøkende ende opp på en slik side som bare er dedikert til det aktuelle emnet.
Landings-sider konverterer i større grad enn hjemmesider på et nettsted.

La bildene bidra til å fortelle historien din
Bilder du får gratis eller som du har kjøpt online, kan være vakre, men forteller de deg noe om deg og din bedrift?  Nei, de er for generelle..
Du kan bruke de noen steder på nettstedet ditt for å bidra til å bryte opp det som ellers ville være en tung tekstside, men når det gjelder produkter og mennesker, fungerer dine egne bilder best.
Besøkende vil se hva de kjøper og hvem de skal kjøpe det fra.

Inkluder konfidensskapende innhold
Forklar hvorfor firmaet ditt er unikt og kvalifisert til å tilby sine produkter eller tjenester.
Gi noen detaljer om selskapets historie og prestasjoner.
Ta med et bilde av eieren / grunnleggeren hvis det er relevant.
Vurder å sette bort en side for referanse kunder eller case-studier.
Kunder som gjør en erklæring om virksomheten din, har stor betydning for å skape tillit. Kunder kjøper fra selskaper de stoler på.

Hold nettstedet ditt oppdatert
Hvis besøkende merker at innholdet ditt ikke er relevant, kan nettstedet ditt miste all troverdighet.
Oppdater alltid nettstedet ditt, legg til og fjern all informasjon som er utdatert.
Den siste delen av forrige setning er kritisk, så jeg håper du ikke vil savne det.
Du bør ikke bare legge til innhold. Du må også fjerne alt som ikke lenger er relevant.

Bruk et enkelt oppsett
Ingen liker søppel, og det inkluderer også besøkende på nettstedet ditt. Rene, enkle og organiserte nettsteder fungerer best.
Jo mer intuitivt, jo bedre, slik at besøkende lett kan finne det de trenger.

Gjør det enkelt for besøkende å kontakte deg
Legg kontaktinformasjonen din på flere steder, så det er lett å finne.
Det skal alltid være høyst ett klikk unna. Ikke la besøkende jobbe for hardt for å nå deg, så kan du miste dem.

Hold skjemaene enkle
Hvis nettstedet ditt har et skjema på kontakt-siden eller på en annen side, bør du stille så få spørsmål som mulig.
Besøkende hater å fylle ut alle disse skjemafeltene, gjør vi ikke alle det?
Og de vil nok ikke stole på deg nok til å gi deg all den informasjonen du ber om.
Du vil selvfølgelig elske å få all den informasjonen, men det er ikke det dine besøkende foretrekker i utgangspunktet.

Gjør det perfekt eller så nært som mulig
Stavekontroll og grammatiske feil gjør at du ser ut som en amatør. Det gjør også en dårlig formulering.
Gjennomgå arbeidet ditt nøye, eller bedre enn, vurder å ansette en profesjonell tekstforfatter for å hjelpe deg med innholdet.
I dagens informasjons-rike verden vil besøkende til nettstedet ditt sannsynligvis være utålmodig.
Hvis de ikke raskt kan finne det de vil, vil de fortsette et annet sted.
For å få en effektiv nettbutikk, må du levere ekte verdi.
Sett dine besøkendes behov og ønsker først når du lager innholdet.

Lykke til med nettstedet ditt!

Ta kontakt med oss på kontakt@webaas.no

Webaas.no

Your email address will not be published. Required fields are marked *