nettside tips

En undersøkelse utført av Google viser at 83% av Norges befolkning først søker på Internett når de ser etter informasjon.
De fleste finner det lettere å bruke Internett enn å undersøke med bekjente, bøker eller lignende.
Det er derfor svært viktig at firmaet ditt har et nettsted som fungerer optimalt.
Derfor har vi listet opp 5 tips til en god nettside:

Enkel å kontakte
nettsiden er ofte der den første introduksjonen til potensielle kunder skjer.
Det er viktig at de lett kan få kontaktinformasjonen din.
Hvis du vil ha videre dialog med kunden, sørg for at dette er enkelt!
Bruk gjerne en egen side som “kontakt oss” der koblingen er synlig når som helst.

Kontroller at alle lenker fungerer
Hvis du har lenker på nettsiden som ikke virker, ser du ut til å være uprofesjonell for både leserne og søkemotorene dine.
Dette kan skje raskt på nettsteder som har eksistert en stund.
Du sletter sider uten å tro at disse er koblet fra andre steder.
Skulle du være så uheldig at du glemmer å bytte en kobling, må du i det minste sørge for at du har en riktig 404 side.
Dette hjelper brukeren ikke å falle ut av nettsiden.

God struktur av innholdet
Pass på at leserne enkelt finner innholdet de leter etter.
Det er ofte greit å teste på noen som ikke har vært involvert eller brukt nettstedet ditt før.
Som f.eks venner eller bekjente.
Be de om å finne spesifikk informasjon eller utføre en handling, holde oversikt over hvordan de navigerer.
Ut ifra dette finner du ut løsninger som kanskje gjør det enda lettere for kundene som besøker nettsiden din, til å benytte seg av din tjeneste.

Profil og design
Sørg for at nettstedet er utformet i henhold til profilmanualen din. Dette betyr at farger, fonter, bildebruk og illustrasjoner blir tatt vare på.
Hvis du ikke har en profilmanual i dag, anbefaler vi at du oppretter dette.
Profilmanual sikrer at firmaet ditt vises på alle overflater, både på utskrift og digitalt

Mobilvennlig nettside
I dag utføres over 50% av alle Google-søkene på mobil, men kun 5% av alle norske selskaper har en mobilvennlig nettside.
Resultatet er dårlige brukeropplevelser, som i mange tilfeller tvinger potensielle kunder over til konkurrentene dine med mobilvennlige nettsider.
Du gjenkjenner sannsynligvis situasjonen fra din egen hverdag:
Du står i kjelleren med vann opp til knehasen.
Et rør har sprekt og du drar ut mobilen din å Googler etter “rørlegger drammen”.
Du går inn i første kamp og blir møtt av en nettside som ikke er mobilvennlig.
Nettsiden er umulig å navigere på mobil, og du blir tvunget tilbake til søkeresultatene for å velge en annen bedrift.

Vi utvikler mobil og brukervennlige nettsider,
Ta kontakt med oss idag å la oss hjelpe deg med nettsiden din!
kontakt@webaas.no

Your email address will not be published. Required fields are marked *