Hva er søkemotorer ikke på jakt etter?

business-3362086_640
danielaaserud_webaas

Skrevet av Webaas

7. juli 2019

Det skrives stadig om søkeoptimalisering, og om alle som vellykket ved hjelp av denne metoden har blitt rangert på topp i søkemotorene.
Denne artikkelen vil ta for seg det søkemotorene anbefaler at du IKKE bør gjøre.
Når din strategi for søkeoptimalisering legges, er det viktig å ta høyde for disse viktige punktene.

«Black-Hat»-teknikker er det som her er vesentlig, og som kan bidra til at dine rangeringer ikke eksisterer lengre da Google raskt vil sanksjonere deg.
Det beste er at du unngår disse metodene som beskrives her, selv om dette er metoder som kan anses som meget virkningsfulle.
Du benytter disse uten at du selv vet det. Forsøk å unngå disse uansett!

Utallige søkeord
Det er ikke negativt at du benytter utvalgte «long-tails» og søkeord på din nettside.
Men det kan oppstå problemer når lesbarheten på nettsiden din ikke er god nok.
Man er heller ikke sikker på hvor høyt Google vektlegger søkeord som en metode til å rangere nettsider i det lange løp.

Overforbruk av linker og linker som er kjøpte
Har du vurdert å kjøpe linker eller motta linker gratis ved å registrere deg på en nettside?
Dette er ikke å anbefale da det er autoritetssider innenfor samme sjanger som din nettside som bistår deg med de mest verdifulle linkene.

Annonser som er irriterende
Om du overdriver bruken av annonser kan dette raskt bli for påtrengende,
ødelegge for at noen vil lese innholdet i annonsen og ikke minst bremse hastigheten på ditt nettsted.

Smarttelefon og app-reklamer
Noe av det mest vesentlige du kan gjøre er å gjøre nettstedet ditt brukervennlig for mobilbruk.
Google vil ikke anse ditt nettsted som mobilvennlig om du velger å presentere din nettsides trafikk via mobil ved hjelp av en fullskjerms annonse, slik at din app kan nedlastes. Denne formen for app-reklame regnes derfor som «Bad for business».

Innhold som er kopiert
Om Google oppdager innhold som er identiske på nettstedet ditt eller andres som du ikke er oppmerksom på, vil bare en av nettsidene bli indeksert.
Derfor bør du være oppmerksom på at enkelte nettsider automatisk benytter innhold og publiserer dette som om det skulle være sitt eget.
Du kan da stå i fare for å jobbe for andre, i stedet for at du skaper noe eget. Innholdet på din nettside bør være unikt, og du kan benytte mange ulike verktøy for å sikre at ditt innhold er unikt før du publiserer det på din nettside. – Og ikke minst at innholdet blir unikt i fremtiden!

Tekst og lenker som er skjult
Rangeringen på Google kan manipuleres på mange måter. Blir denne manipuleringen funnet av Google, vil dette straffe seg. Du bør ikke benytte hvit bakgrunn med hvit tekst, benytte skriftstørrelse null, holde en kobling skjult ved hjelp av et punktum eller komma eller disponere tekst som «off-screen».

Dette er vesentlige punkter som skal være lette å huske, og som kan bistå deg i at du ikke bryter et regelverk i Google!

Kontakt oss I dag

Ler mer om…
Hva er nettsidedesign?

Hva er nettsidedesign?

Hva er nettsidedesign, og hvorfor er det viktig for din bedrift?   1. Hva er nettsidedesign? Nettsidedesign...