Om du har en populær nettside grunner dette sannsynligvis i at du tilbyr noe som publikum ønsker. Kanskje du er innom denne nettsiden da du ønsker å bygge opp din nettside med flere besøkende. Er konverteringsoptimalisering en metode som kanskje passer deg?
For det første bør du tenke gjennom om du har noe publikum er interessert i. Tilfredsstiller dette et behov?
Om du svarer «ja» på disse punktene er ideen din sannsynligvis god nok, men du har problemer med å realisere ideene, og bør da vurdere konverteringsoptimalisering.
Ingen inntjening – Benytt konverteringer
En konvertering tilsier blant annet samtlige besøk på et nettsted som fører til en handel. Det finnes utallige måter å få fremmet besøk til din nettside på. En av metodene er å benytte reklamer eller ved å benytte rangering av din nettside i søkemotorer ved hjelp av SEO. Uten at nettstedet er optimalisert for å kunne konvertere ønsket trafikk til dine kunders nettsider, vil du kunne tape både kunder og penger som du benytter på annonser.
Nøl ikke!
Jo raskere du kommer i gang, jo raskere vil du kunne se resultater. Du står i fare for å tape kunder og vil i tillegg tape informasjon som er vesentlig for videre drift av din bedrift. Konverteringsoptimalisering består i stor grad av innsamling av informasjon, samt analysering av hvordan besøkende oppfører seg.
Jo større kjennskap til dine kunder, jo større konverteringsfrekvens vil du oppnå.
Er ikke dette noe du har erfart? Du befinner deg inne på en nettside, ønsker å registrere deg eller eventuelt kjøpe et produkt, men finner ikke veien videre. Om dette er et problem som kan oppstå på din nettside, er det stor fare for at de besøkende går videre til konkurrenten.
Det er bare et tidsspørsmål før du uansett behøver å gjøre noe.
Om du ikke får utnyttet ditt nettsteds fulle potensial, bør du gjøre noe for å øke konverteringen. Å benytte mange kroner på annonser- og reklameutgifter har ingen hensikt om du ikke får konvertert dette ut til dine mulige kunder. Inntjeningspotensialet ligger først og fremt i det å endre fokus til de som allerede besøker siden din – til det å bli kunder.
En optimalisering av et nettsted vil ta tid, da det er nødvendig med testing av sidenes variasjoner og handlingsoppfordringer. Det er også nødvendig med analysering av data, samt analysering av resultater etter at optimalisering er utført. Begynn med en gang – utnytt det eksisterende potensialet! Motta bistand fra eksperter! Hos Webaas bistår vi deg med konverteringsoptimalisering. Vi har lang erfaring og hjelper deg effektivt med de utfordringer du møter. Du vil garantert oppnå gode resultater!
SEO & Konverteringsoptimalisering Drammen.